روشهای آموزش بهتر

برای کسانی که علاقمند به توسعه روشهای آموزشی جدید هستند

روشهای آموزش بهتر

برای کسانی که علاقمند به توسعه روشهای آموزشی جدید هستند

نوشته های یک همسر خوشبخت ........

نوشته های یک همسر خوشبخت ........

همیشه خدا را شکر کن حتی به کمترین چیزی که داری !

معیار های انتخاب همسر :

1-      تناسب فرهنگ (با شناخت حاصل می شود)

2-      تناسب خانواده ها ( از هر نظر)

3-      تناسب دین و مذهب .

4-      تناسب سن و قیافه .

پایداری و تداوم زندگی در چیست ؟

1-      گذشت ( کوتاه آمدن)

2-      صداقت ( در گفتار و رفتار)

3-      دوست داشتن (( که باعث احساس خوشبختی می شود ))

4-      فاش نکردن مسائل خصوصی زندگی به بیرون از خانواده .

نتیجه بروز مسائل خصوصی به بیرون از خانواده:

بد بینی نسبت به همسر è   دخالت دیگران ç احساس سر خوردگی

اگر (مساله) بین زن وشوهر حل نشود  تبدیل به (مشکل) می شود اگر آن هم حل نشود تبدیل به (معضل) می شود .

مساله با یک چیز به راحتی حل می شود و آن گذشت است .

هر تداوم زندگی به معنی خوشبختی نیست . . . .

دوست داشتن نقش مهمی در خوشبختی  دارد !

نکته های زندگی :

1-      احترام به یکدیگر به خصوص در جمع.

2-      احترام به پدر و مادر همسرت نقش مهمی در افزایش محبت همسرت به تو دارد.

قطعاتی از سخنان بزگان چین برگرفته از کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت

کنفوسیوس می گفت:  »براستی نمی توانم برای کسی که  به گفتن )چه فکر کنم؟(  معتاد نباشد، کاری کنم. « و »برای کسی که  مشتاق نباشد، حقیقت را نمی گشایم، و به یاری کسی که نگران تبیین نمود ه ھا نباشد، برنمی خیزم برای کسی که یک گوشة موضوع را به او بنمایم و او خود سه   گوشة دیگر را از آن درنیابد، درسم را تکرار نمی کنم. «

روزگاری من، که چوانگ تزه ھستم، خواب دیدم  که پروانه  ام و اینسو و آنسو پر می کشم و از ھرجھت پروانه  ام. تنھا بر وجود پروانه  ای خود آگاه بودم، و از فردیت انسانی خویش خبری نداشتم. ناگاه بیدار شدم و مجدداً خود را یافتم. اینک نمی دانم  که آن زمان انسانی بودم و خود را در خواب پروانه می دیدم، یا این زمان پروانه ای ھستم و خود را در خواب انسان می بینم!

پس ھونھای وحشی، که راه خود را به چین مسدود یافتند ، به غرب رو کردند، رھسپار اروپا شدند، و به ایتالیا ریختند. آری، ساختن دیوار چین باعث فرو افتادن روم شد.!

یکی از بزرگترین فغفورھای چین به نام تای تسونگ  627 650 میلادی    وقتی که وزیرانش خواستار قوانینی سخت برای دفع بزھکاری شدند، به آنان گفت: »اگر از مخارج بکاھم و بار خراج را سبک سازم و تنھا کارگزاران درستکار را به کار گمارم تا مردم لباس کافی به دست آورند، اینھا، بھتر از کیفرھای سخت ، دزدی را منسوخ می کنند. «